emelielina

Alla inlägg under maj 2013

Av Emelie Sjöberg - 17 maj 2013 22:50

Hallå ja. Riktigt glaad. 

Ja idag hade vi en typ av skolansdag. brogårda dagen. Det är en gag vi gör massa aktiviteter. det kommer olika saker ma får kolla på eller testa. Det fanns frisör, ansiktsmålning, Ambulans, grilla pinnbröd, ledar hundar, valpar, gailiti, ja det mesta. Jag och Ivi var och fixade oss hos frisören, målade oss i anskitet eller två hjärtan på varhje kind, i det ena skrev jag ett 'B' och i det andra 'E+J+S'. Hos frisören plattade de mit hår sprejade grön färg, på Ivi låckade de håret, sprejade rött och silvrigt. Vi grillade pinnbörd, klappade valpar, testade ledar hundar. I slutet kom en överraskning två killar som sjöng de var skit snygga. Efter åt kramde jag de, och fick autografer. 

 

Jag är överlycklig. Sebbe är bäst. Jag har haft riktigt kul idag, slutet var bäst, vi var borta vi den andra skolan. Så träffade vi Benne och Tobbe. 

 

             

 


Allt med brogårda dagen!

 

 

 

 

FOTBOLL

       

 

 

 

   

   

Av Emelie Sjöberg - 17 maj 2013 15:15

Hej! Är med Ivana. Skulle bara lägga ut bilderna sedan igår på Ebba. Vi hade jättekul. Jag hämtade henen på dagis efter jag slutat. Vi gick hem till mej, åt. Sedan fick hon låna en topp och ett par shorts. Vi sprang ute i solen, seda badade hon här. vi åt grillat som mamma gjorde. mums. Vi dansade också på bubbelplast. 

 

Idag var det brogårda dagen på vår skola. Gick med Ivi. i slutet kom två 'känisar' och sjöng. Skit snygga. Vi kramade de och fick autografer.(stav)    

 

 

 

 

   

 

 

         

Av Emelie Sjöberg - 16 maj 2013 21:49

Super snabbt inlägg. Sorry för att jag inte bloggat idag. haft full rulle. Passat Ebba. Gjort läxa skirvit ca 2000 ord. jag måset verkligen sova nu! gonatt imogon kommer det bilder vad jag gjort med Ebba!     

Av Emelie Sjöberg - 15 maj 2013 20:48

Tja igen. Jag och Jonna åkte ju till Billesholm för att kolla fotboll. Det gjorde vi. Men dirket när vi kom dit var det en timme till matchen började. Vi tog en promenad. haha. Vi skulle handla glass. Dit vi gick först var stängt så vi fick då gå till matöppet. Jag och Jonna små tjafsade om det. Hon ville inte men jag ville. Hon gav sig till slut.Älskar dej. När vi kom tillbaka började matchen. Vi tog lite bilder. Tiden gick fort. Vi tog bilder på oss själv också. Kul. Vi skrattade högt. Pinsamt. alla kollade på oss. Jonna skrek lite också. Jag tror vi råkade skrämma en kille. Hon: Du, du där? nummer 11. Det är jordbävnign där borta! HAHAH. Älskar dej min ängel!   

 

 

 

 

Av Emelie Sjöberg - 15 maj 2013 17:02

Hejhej. Hade kemi prov idag i skolan. Roligaste provet jag någonsin gjort. Man skulle göra undersökingar på olika saker för att få fram vad ämnet var för något. Jag kom fram till att det var socker i den burken jag fick. Jag skulle värma det, droppa jod och ätika på det. Sedan fick jag fram ett svar. Socker. Sist idag hade vi träslöjd. Jag och Isabella blev nästan klara med lådbilden. 

Jag och Jonna har nyss ätit, ska snart ta bussen till Billesholm. Kolla på 99:orna som spelar fotboll. 

 

Ingen bild direkt eftersom att jag är inne på min dator har mina bilder från idag på mobilen. hinner inte ladda över dem nu. 

 

Av Emelie Sjöberg - 14 maj 2013 22:36

Idag var det kyrkan. Vi kollade film. Jag, Robin och Bella fick trängas i en soffa. Kul. Vi såg min stora kärlek. Har klippt mej! :O yaay.
Nöjd. Är riktigt trött så det blir väl ett godnatt från mej här nu.

Av Emelie Sjöberg - 13 maj 2013 16:26

Men tjäna!
Varit på Studiebesök med skoöan idag. Vi åkte med buss till Helsingborg. Tog typ 20 minuter. Det var något med någon energi verkstad. Direkt när vi kom dit såg vi massa lekplatser. Alla sprang som idioter mot dom.
Liter senare gick vi in i något samlings rum.
Ni får bilder på vad vi gjorde istället

Av Emelie Sjöberg - 12 maj 2013 20:30

Hej. Idag har jag inte gjort något speciellt. Inget Billesholm. Varot med mamma oxh handlat. Träffade några hon kände. Trist. Sedan ringde Tobbe mej så frågade han om jag ville träffa han och Benne. Det ville jag klart. Jag och Frida cykla till Vara. De spelade fotboll. På vägen hem köpte kag Polly. Nomnomnom. LÄNGTAR TILL PÅ LÖRDAG. TAGGA GRILLFEST!

Ovido - Quiz & Flashcards