emelielina

Alla inlägg den 8 juni 2013

Av Emelie Sjöberg - 8 juni 2013 10:54

Heej heej!
I torsdags tältade skulle jag ju tälta med Jonna, men det blev inte bara vi.
När vi kom hem från Billesholm träffade vi ju André, efter att han ätit kom han och Tim till mej, vi drog ut och handlade på godis gruvan.
När vi var där ringde Anton, Sebbe å Oliver till André, de kom dit vi var.
André och Tim fick inte lov att tält.
Vi bestämde istället med Anton, Sebbe å Oliver
Vi drog senare hem till mej för att hämta ett till tält, men vi alla somnade i samma ändå..
Vi käkade kladdkaka (y
Vi snackade mest, alla sov nog vid två
Jag väckte Jonna å Sebbe efter som att jag sov mellan de, jag frös och frågade om vi kunde gå in. Sebbe fattade ingenting.
Klockan var visst bara 0434
Jonna knäppte på sin sovsäck så att vi delade på den för jag hade inget, å orkade inte hämta den i andra tältet.
Somnade om vaknade 06 igen. Anton vaknade 0620 då vi snackade, Jonna vaknade av det. Sebbe å Oliver sov på en timme längre. Jag å Jonna hoppade över i det andra tältet där somnade hon.
Jag fråga om Anton var vaken han hade också somnat, jag gick dit å öppnade tältet. Sa till han att vakna, sedan satte vi oss utan för deras tält en stund försökte väcka Sebbe så att vi kunde gå in. Jonna satt också med oss nu. Vi gick in när Sebbes pappa jade åkt för att arbeta.
Jag å Jonna gick ner där vi klädde om.
När vi var klara drog vi hem med våra saker, hemma packade vi bad kläder å åt.
Vi gjorde smootie (stav) i den hade vi:
Mango
Jordgubbar
Hallon
Blåbär
Banan
Choklad.
Riktigt gott
Sedan drog vi tillbaka dem andra
Anton skjutade mej till badet. Sjukt läskigt
Vi badade lite, sedan gick vi ut till Tobbe som väntade på Emil.
Han hittade en mobil på en cykel.
Vi tog den, kollade bakgrunden, vi kände igen en av dem på bild. Vi hittade den som mobilen tillhörde. Sedan när vi badadet kom hon fram med trettio kronor som tack. Vi ville inte ta emot pengarna men hon sa att vi skulle ta de.
Jag å Jonna körde någon konstig 'lek' medans de andra inte vart där. Vi hade köpt godis. Vi delade såna storna nappar i bitar kastade dem till varandra så skulle vi fånga den med munnen. Vi skrattade otroligt mycket. De andra på badet som satt nära oss tittade med en konstig blick. Haha.
Jonna blev hämtad halv tre hon skulle iväg. Jag var med Sebbe, Anton, André å Oliver då. Vi stannade till tre ungefär. Sedan cyklade vi hem till Sebbe. Packade ihop mitt tält först. Fick bara hjälp av Anton. För Sebbe började på det andra tältet när vi packade ihop mitt. André å Oliver tramsade med kladdekakan, läsken och såna ost bollar.
Anton skulle sedan iväg å kolla på fotboll. Oliver cyklade hem då också.
André å Sebbe hjälpte mej hem med alla saker.
De skulle kanske till Helsingborg. Men det blev inte så. Jag åt å badade. Sedan träffade dom igen.
När Sebbe å Jacob stod en bit bort och håll på med Moa å Christina så snackade jag å André om att detta kommer att bli den bästa sommaren!

Presentation


Born to die

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards