emelielina

Alla inlägg den 18 maj 2014

Av Emelie Sjöberg - 18 maj 2014 22:40

Godmorgon everybody allihopa!
När hockeyn var slut spelade Frida klarinett för mej. Hon är sjukt duktig!
Efter det käkade jag langos, resten av familjen åt hemmagjord pizza å eftersom att det är samma deg till båda sakerna så kunde jag lika bra få langos.
Efter maten cyklade jag hem till Robin för att packa ihop mina saker från inatt. Robin utmanade mej på Harry Potter frågor. Om jag fick sex rätt av tio frågor så skulle vi inte se Harry Potter å om jag inte lyckats så skulle vi se Harry Potter.
När vi kom hem här så satte vi oss i soffan mä mamma å pappa. Kollade lita tv, så såg vem som vann talang. Helt rätt vinnare enligt mej.
Mamma å pappa visste inte vem han var så vi visade han på Youtube.
Jag till slut upp på att försöka få mamma å pappa å pussas som jag tjatade om.
När dom skulle gå in å lägga sig hade jag förberett en liten överraskning..
Jag fick en som slemmig skorpion leksak va Marcus (Robin bror) innan så den la jag på mammas kudde. Jag skrattade as mycket medans dom håll på att bädda upp. Jag såg att dej inte låg där så jag gick in till Frida å fråga hon flyttat på dej. Hon sa nej!
Så jag gick in till dom å sa jag ska bara inspektera att allt ser okej å skrattade as mycket. Så hittade jag den å förklarade allt. Gud vad jag skrattade
Nu har precis ätit piggelin! Två stycken!
Vi har studiedag imorgon så Robin sover hos mej inatt :D

Av Emelie Sjöberg - 18 maj 2014 17:38

Ligger inne på mamma å pappas rum å kollar hockey Sverige-Kanada. Nervöst. 2-2.
Det vore ju kul om Sverige kunde vinna sim sjätte match i rad.
Medans jag ligger här i min ensamhet glor pappa på Hif-Elfsborg. 0-0.

kom igen Sverige kom igen!!

Av Emelie Sjöberg - 18 maj 2014 14:48

Godmorgon, godmiddag, godkväll. 

Jag har tydligen börjat blogga igen, jag vet inte hur jag fick idéen. Jag skulle kolla om min blogga fortfarande låg kvar här så blev jag helt enkelt sugen på att börja igen. Så nu sitter jag här å har fixat till men header, färg, presentation osv..



igår var jag tvungen att gå upp vid sex för att jag skulle på spelar utveckling. Jag var riktigt nevös för jag skulle åka dit ensam. Mamma å pappa var ju med men jag var ensam från mitt lag. Spelar utvecklingen var för tjejer födda 2000 å jag spelar ju mä killlar å dom kunde ju inte vara mä där. Spelar utvecklingen var i Skurup det ligger en bit här i från så vi var tvugna att köra 07.20 för att vara där 08.45. 

Det var jättenevöst  när vi stod å väntade på at få gå in i hallen å klä om. Vi blev upp delade i två omklädnings rum. Men det slutade mä att alla var i ett. leddarna kom in å sa att det var bra att vi alla var samlade där. Leddarna ropade upp alls namn å sedan fick vi tröjor. 

Vi hade en as jobbig uppvärmning, vi skulle jogga typ 1000 varv. Inte riktigt men det var jättejobbigt. 

Efter att vi joggat så skulle vi typ göra massa knäövnignar å andra benövningar för att int egåsönder lika enkelt. det var roligt men svårt. 

Vi var sex målvakter å arton utespelare. Vi gick å pratade med hon som var målvaktsleddare eller vad man kan kalla henne. Efteråt så skulle dom värmaupp oss målvakter. Vi var tre målvakter på varje sida. jag var mä samma målvakter under hela utvecklingen. Dom hette Vilma å Johanna.

Vi gjorde massa nya övningar som var riktigt roliga. Va hade tre träningspass å två teoripass. Ett var tränings passen var för oss målvakter, riktigt kul! Sista träningspasset körde vi ett beep-test. Jag gick av alldeles för tidigt. Jag fick riktigt ont i magen på ena sidan. Jag vet att jag kan bätte eftersom att vi brukar köra det på idrotten också. 

Sen körde vi mest spel. Det Var inte så kul tyckte vi målvakter på min sida för det var inte någon utmaning direkt. Hela utvecklingen varade i sex timmar. Det var riktigt kul. 


Inatt sov jag hos Robin (min pojkvän). Vi osv i hans husvagn som vi alltid gör hos honom eftersom hans säng är för liten till oss två. Vi kollade lite på Harry Potter. Jag var astrött igår efter spelarutvecklingen. Slö i hela kroppen. Vi somnade vi ett tror jag. 


Jag cyklade hem vid halv ett för att han skulle arbeta på bilbingon.

Jag har bara fixat mä min blogg sen dess!


 


Kram



Presentation


Born to die

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards